Die Paid Advertising Experten Alan Coleman und Brendan Almack im Interview

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Zum Thema “Paid Advertising: The constantly changing face of Google” haben wir Alan Coleman und Brendan Almack für die OMCap gewinnen können. Beide haben sich unseren Fragen gestellt und verraten euch schon was zu ihrer gemeinsamen Session.

Coleman_AlanIm Jahr 2007 bewarb sich Alan Coleman für einen Job bei Google – den hat er nicht bekommen, aber er verliebte sich in Google AdWords. Er kündigte seinen damaligen Job, brachte sich selbst alles über AdWords mit Online-Tutorials bei und gründete die Search Marketing Agentur Wolfgang Digital an seinem Küchentisch. Heute ist die Agentur mehrfach preisgekrönte für digitales Marketing und wird häufig als führende Marketing-Agentur in Irland benannt. Alan ist regelmäßig Referent auf Konferenzen zu digitalem Marketing in Großbritannien, den USA, Irland, und jetzt auch in Deutschland. Alan freut sich besonders darauf, uns zu erklären, warum ein irisches Unternehmen einen so stereotypen deutschen Namen trägt.

OMCap: What can the OMCaper expect from your presentation – and what do you expect from them?
A. Coleman:
Our presentation will be an energetic & high tempo affair. We will cover the most recent & most important Google innovations, both “seen” & “unseen” and analyse the overarching Google strategies dictating these innovations. Come caffeinated with your sense of fun hanging out.

OMCap: What work challenge keeps you up at night?Wolfgang Digital_Coleman_Almack
A. Coleman:
Why do our office goldfish keep dying? WHY?

OMCap: Can you tell us something about yourself that your team would be surprised to know?
A. Coleman:
I’m not sure whether it’s a good or a bad thing but there’s very little the Wolfgang Crew don’t know about me.

OMCap: If your life would have a theme song, which one would it be?
A. Coleman:
Hungry Like the Wolf – Duran Duran

Das Interview mit Alan verspricht eine spannende und unterhaltsame Session. Wir sind jetzt schon gespannt, was es mit dem so stereotypischen deutschen Namen seiner Agentur auf sich hat und freuen uns, Alan auf der OMCap begrüßen zu dürfen!

Herzlichen Dank an Alan für das Interview! Wir wünschen euch viel Spaß bei der Session von ihm und Brendan.

Almack_Brendan_NEU In einem früheren Leben war Brendan Almack geotechnischer Ingenieur der Daten analysierte und versuchte, die Daten zu verwenden, um Probleme zu lösen. Jetzt arbeitet er im digitalen Marketing … und tut so ziemlich das Gleiche. Brendan mag Daten, Mathematik und Lösungen für Probleme zu finden. Er interessiert sich besonders für Paid Search Advertising, Analytics und Conversion Rate Optimierung.

OMCap: Which Online Marketing area still offers a lot of potential?
B. Almack:
I think there is still a huge amount of potential in YouTube advertising. The pricing model for in-stream skippable ads makes it one of the most cost effective digital channels available at the moment and the reach is phenomenal. Every year I expect to see cost-per-views increase as it becomes more competitive, but this hasn’t been the case.
For brands that are already producing good quality video content, YouTube should always be part of the digital marketing mix. Brands that aren’t producing video content should start thinking about what types of videos would be genuinely useful to their customers.

OMCap: What has been the most exciting work development this year?
B. Almack:
I have enjoyed watching the Facebook advertising platform evolve into something that looks very like the Google AdWords platform. One of our early criticisms of Facebook advertising was how unsophisticated and unintuitive the interface and targeting options were, but Facebook has made great progress over the last year.
With these developments, I’m pretty that the analytical skills that it takes to be an exceptional paid search marketer will also make an exceptional paid social marketer.

OMCap: What is the last business book you read? Can you recommend it?
B. Almack:
The last business book I read was The Art of Story by Lisa Cron. It was actually recommended to me in relation to developing engaging presentations. The book investigates the science behind storytelling and how the brain rewards us with dopamine as we make our way through a story.
I’d definitely recommend it for anybody that wants to approach copywriting and presentation skills from a slightly different perspective.

OMCap: Outside of your company’s efforts, what marketing campaign or video caught your eye recently?
B. Almack:
As a search marketer it takes a lot for a traditional advertising campaign to impress me, but I really liked the IBM outdoor campaign by Ogilvy & Mather (http://vimeo.com/68144832).
One of the things that makes search marketing great is that it is useful. Users are actively looking for a product or service and a good search marketer can help that user find exactly what they are looking for. The IBM outdoor campaign is a great example of outdoor advertising being useful.

Geht es euch wie uns? Das Interview mit Brendan hat Lust auf mehr gemacht. Tragt euch die Session schon mal in eurem OMCap-Programm ein.

Wir möchten uns herzlich bei Alan und Brendan für das Interview bedanken und freuen uns, beide auf der Online Marketing Konferenz begrüßen zu dürfen.

 

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